Saturday, January 20, 2007

Bosworth håndten


Jeg har idag brugt en del tid på at komme ordentlig igang med at spinde på min Bosworth håndten, og det er altså bare sjovt. Og nemt, når man har en ordentlig håndten. Tenen er lavet af en træsort, der hedder Paduak og vejer kun sølle 17 gram. Fibrene er også enormt lækre, det er merino og silke (70/30), jeg har selv farvet dem i et restfarvebad. Resultatet er blevet ret ok, synes jeg - farven er nærmest lavendelblå.
Jeg har også farvet lidt idag - 100 g silke til en kunde, der skal have silken spundet til en tynd, navajotvundet tråd, der skal bruges som islæt i et tørklæde. Trenden har jeg også spundet til hende, den har 4 forskellige farver og er også 100% silke.
Imorgen får jeg nok ikke lavet meget herhjemme, min mand har vundet en bil med fri benzin fra kl. 8 imorgen til kl. 8 mandag morgen. Og det er altså ikke bare en hvilken som helst bil....... Det er en Porsche Cayenne af een eller anden art. Hmmmmmmmmmm, det bliver nok lidt af en forandring fra vores Skoda - ikke at Skodaen fejler noget overhovedet - vi har da f.eks. været i Norge i den 2 gange, og den har aldrig givet et kny fra sig i den anledning. Men det bliver da sjovt at prøve en luksus-øse.................

1 comment:

strikkeforsker said...

Den lavendel farve er rigtig smuk. Jeps ordentlig værktøj gøre spinderier mere fornøjelige.

Hvor er du heldig, flere dage med en porche wroooooooooooommmmmmm