Tuesday, October 16, 2007

2 mohairtrøjer færdige




Så er endnu en ordre færdig og klar til afsendelse. Denne gang er det 2 mohairtrøjer, jeg har strikket for Enggårdens Mohair. Modellerne er lavet efter Digt i Masker, blot opstrikket i mohairgarn fra Naturfiber i stedet for det oprindelige garn. Modellerne er blevet ret gode, synes jeg. Og det er rart at blive færdig med nogen ordrer, så jeg ivrigt kan kaste mig over de næste. Der er jo også stadig julemarkedet på Kragerup Gods i november at tænke på. Så jeg iler videre............

3 comments:

strikkeforsker said...

Wow de er lige præcis de to modeller i bogen jeg har kig på. Farverne er ramt utrolig godt.
Så må jeg spørge hånd eller maskinstrik?
Ulla

Anonymous said...

Det er saftsuseme godt gået! Jeg kan se på indlægskategorien, at du har strikket dem på maskinen. Jeg mistænker dig for at kunne noget med DAK, som jeg også gerne ville kunne :-))
kh
marianne

Unknown said...

Uha Ulla, MASKIN-strik!!! Jeg er en spade til at strikke med 2 tråde på een gang - det har jeg forlængst opgivet at lære og overlader trygt den opgave til min maskine!! Det betyder så også, at mit mønsterstrik altid vil blive lavet med forholdsvist tyndt garn - det må IKKE være tykkere end mohairgarnet fra Naturfiber.
Marianne - ja, mønstrene er simpelthen bare kodet ind på computeren og så overført til strikkemaskinen - det er meget nemmere at sidde og tegne mønstre på computeren.