Monday, August 18, 2008

Pragtfuld weekend

I den forgangne weekend befandt jeg mig det meste af tiden på Sjælland. Turen gik med DSB mod København lørdag morgen, undervejs hoppede min søster på toget, og så kunne mundtøjet ellers få lov at komme på gled. Vel ankommet til Hovedbanegården låste vi min beskedne mængde af bagage inde i en boks, hvorefter turen gik mod Vor Frue Plads, der husede mængder af kunsthåndværkere. Der var MEGET godt at se på......... og købe!!!! Efter en god frokost, mere shopping, en tur på the-bar og sidst men ikke mindst en tur i Artium begav vi os, belæssede med poser, afsted mod banegården, så vi kunne komme hjem og hvile benene og hovedet. Folk kiggede temmelig forundret på os, da vi masede os vej gennem toget!! Og et par stykker trak vist også på smilebåndet;-))
Vel hjemme hos søster skulle der pakkes gaver op, jeg havde fødselsdagsgaver tilgode, og hun skulle have sine. Stor var lykken, da hun pakkede sin CD-håndten ud, og der skulle STRAKS spindes. Det gik så fint, så fint med at spinde en smuk tråd!
Balder syntes vist, det var noget sært noget, vi havde gang i, han holdt sig i hvert fald på behørig afstand og skulle ikke have noget klinket!!!!!!!!
Dagen efter gik turen mod Omø, hvor vi skulle over og bese det nybyggede og endnu ikke helt færdige sommerhus. Beliggenheden er aldeles vidunderlig, huset ligeså, og jeg håber meget på at komme på ferie iført fiskestang!!!!!!!! (Bemærk venligt de smukke keramik-kopper, som blev indkøbt på markedet i Kbh)
Sommerhuset er virkelig vidunderligt, søsteren har savet brædderne til huset, der har fået en omgang træ-tjære. Nederst har det fået en del sol, det er dér, huset er allersmukkest efter min ringe mening! Og vinduerne er genbrug, lavet af mahogni og vildt flotte!!!!!!!
Der er ikke ret langt ned til vandet, en 30-40 meter vil jeg skyde på - her er søsteren på vej. Vi skulle jo liiiiiiiiiiiige ned og se på vandet og indsnuse duften af tang og havvand og frisk luft.

No comments: