Tuesday, September 1, 2009

Fiberbytterunde-fibre


Endelig har jeg fået samlet mig sammen til at gå igang med at spinde mine smukke, smukke fibre fra Spindeforeningens fiberbytterunde tidligere på året. Det er Vips, der har forsynet mig med fibrene, der nu er forvandlet til en spundet tråd - se bare hvor flot spolen ser ud!! Ved siden af ligger de angora-fibre, som jeg lige nu er i fuld gang med at spinde. Til alles store overraskelse farvede jeg dem limegrønne i et restfarvebad. Det blev de en lille smule filtrede af, så de har lige været en tur over håndkarterne og den sidste portion i kartemaskinen. Den behandling har gjort dem løse og lækre at spinde, så nu sidder jeg og fnyser angorafibre ud af næsen imens ben og hænder arbejder ihærdigt.
Og her et billede af nogen silke-kokoner, som jeg har indfarvet i vildskab - sjat-farvning når det er allerbedst!!! Det er forberedelserne til messen Kreative Dage i oktober som er igang. Jeg spandt bare en lille sjat på een af mine fine håndtene og vil have tråden tvundet sammen med den gråbrune BFL, der ligger på spolen ved siden af.

No comments: