Monday, January 3, 2011

Godt nytår


Jeg vil gerne begynde dette indlæg med at ønske jer alle et rigtigt godt nytår. Forhåbentlig blev jeres nytårsaften mange gange bedre end min - jeg blev syg, og det er altså ikke særligt fedt! Men der er intet at stille op, så nu venter jeg bare på, snotnæsen og hosteriet lige så stille skal forsvinde. Imens jeg hoster og pudser næse, får jeg tid til f.eks. at få gjort den sidste lille tunika (Rasmilla design; men det behøver jeg vel ikke fortælle jer) færdig og få syet knapper i dem alle 3. De er til vores kære børnebørn, der har fødselsdag i henholdsvis januar, marts og maj.

Jeg er også igang med lidt til mig selv, nemlig sjalet Camomille. Det bliver noget så super-duper-gramse-vamse-lækkert kan jeg godt fortælle jer. 1 tråd af Isagers Alpaca nr. 1 og 1 tråd af noget af mit håndspundne garn, der består af 1 tråd cashmere og 1 tråd håndindfarvede silkekokoner. Mums siger jeg bare.


Og her lige et nærbillede af sjalet. Mit håndspundne garn har nok virket temmelig kulørt på mange; men brugt på denne måde bliver det slet ikke spor "cirkus-agtigt" og rodet at se på.



4 comments:

Unknown said...

Hvor er de søde de kjoler. Med 2010 tilvækst af piger i min familie, skal jeg da lige have købt den opskrift.
Håber for dig at resten af året bliver uden sygdom, du har da vist fået det du kan tilkomme.
kh.
Susanne der lige sidder og strikker af dine indfarvede bambusfibre, et fantastisk garn at strikke med ;0)

Anonymous said...

Det var vel nok en god ide!! Det ser rigtig godt ud!!

Hilsen Hanne i CH.

Helvigs strikkehjørne said...

De er da rigtig søde de små tunikaer/kjoler...flot farve der er i sjalet...Glæder mig til vi ses næste gang.

Tanja's Verden said...

Hvor er de tunikaer søde, jeg tror de vil bringe glæde der hvor de skal hen. God bedring med dig. Jeg glæder mig til vi ses igen.