Monday, March 21, 2011

Nyklippede kaniner

Det var igen blevet tid til at sende kaninerne i frisør-salon - her er det Evelyn, der trænger voldsomt til at komme af med pelsen.
Og her ses hun efter klipningen - jeg klipper mine kaniner af 2 omgange. Idag røg alt det, jeg gemmer til spinding. Om en måneds tid eller deromkring klipper jeg dem under maven og på benene.
Og her er det Harry, der nyder at være sluppet af med al den varme uld. 150 g gav Harry, Evelyn velsignede mig med 170 g superlækre fibre.



2 comments:

Birthe P said...

Nårh, hvor er det en cute kanin. Jeg synes de er så nuttede og ser sådan lidt sårbare og betuttede ud når de er helt nyklippede..
Hvordan kan det være at du tager det af to omgange?
Jeg skal klippe her i den kommende weekend, det bliver dejligt med endnu mere angorauld at lege med!!

Unknown said...

Ja, de bliver temmelig betuttede at se på, når de sådan er helt nyklippede. Men allerede efter 1 uge har det jævnet sig fint, synes jeg.
Jeg klipper af 2 omgange, primært fordi jeg om vinteren forsøger at udjævne overgangen mellem "kanin der sveder" og "kanin der fryser". Når de får lov at beholde mave- og brystuld, bilder jeg mig ind, det ikke er nødvendigt at tage dem ind osv. En ekstra gevinst ved denne metode er, at jeg faktisk ikke sorterer min uld. Dette klip bliver bare lagt tilside til spinding, hvorimod hele "maveklippet" bliver kylet ud.
Om sommeren klipper jeg dem flere gange under maven, så de får så meget luft som muligt:-)