Tuesday, February 18, 2014

Ferie, dag 2.

Det blev idag, mine planer blev vendt lidt på hovedet!!!! Jeg måtte nemlig afsted til dyrlæge med Glenlivet, een af angorakaninerne, som bare ikke var helt på toppen. Det er ALDRIG sjovt at have syge dyr, og det er heller ikke sjovt at køre en kanin til dyrlæge, for chancen for den ikke kommer med hjem igen er desværre ret stor.

Men så galt var det heldigvis ikke - dyrlægen kunne ikke umiddelbart sige, hvad der var galt. Men det kunne måske være en hårbolle, så Glenlivet og jeg blev udstyret med paraffinolie, som hun skal have 2 gange dagligt de næste 5 dage. Desuden får hun HUSK loppefrøskaller og friskpresset ananasjuice.

En anden af kaninerne, nemlig Laphroaig måtte finde sig i at blive klippet idag. 218 g dejlig uld kunne hun levere til lageret:-)

Da jeg var færdig med at arbejde med kaniner, syntes jeg, det skulle fejres, at Glenlivet trods alt ikke var SÅ syg som jeg havde frygtet. Så jeg fandt noget angora/silke frem, som jeg har farvet for læææænge siden. Jeg var så småt begyndt at spinde det på en håndten men jeg lod den elektriske rok overtage. Farverne har jeg adskilt, så jeg kan strikke et tørklæde med striber.


No comments: