Friday, March 14, 2014

Broderi

Jeg er blevet færdig med hønen Thea - et fru Zippe-broderi. Og da broderi-feberen nu har slået sin skønne klo i mig, fortsætter jeg da bare med min pæon-pude, som for alvor trænger til at blive tildelt lidt opmærksomhed. Den kræver koncentration og godt lys, for den skal syes på hørlærred med 12 tråde/cm! Måske jeg bare skulle se at få den syet, for jeg synes da ikke, det er blevet nemmere at se. Men smukt - det bliver det altså. Jeg elsker korssting og fint hørlærred.

4 comments:

Anonymous said...

Fin høne..jeg elsker at brodere...det gør du vist også :-)

Ulla said...

De er så søde de tre høne Ane, Clara og Thea. Pæonpude glæder jeg mig til at se. Jeg skal have syet nr 2, når juletræstæppet er færdigt, godt nok på 10 tr/cm hørlærred,

Unknown said...

Åh ja Anne - jeg elsker osse at brodere:-)
Det går lidt trægt med min pæonpude; men jeg er dog igang Ulla. Mine øjne bliver ikke bedre, kan jeg mærke, så jeg skal bare se at få den syet, for den er så smuk. Men 12 tråde pr cm er altså meget fint.
Har du set, der osse er kommet en hane??????

strikkeforsker said...

Nooooooh ikke også en hane. Så er der et broderi mere i køen... Hmmm jeg overvejer at købe en god broderilampe,.