Sunday, January 6, 2008

Næsten færdig.

Her et lidt sløret billede af fruen i fuld vigør. Væggene er nu malede, gulvet er fejet og vasket, og imorgen bliver skabe, spejle og andet isenkram hængt op. Pyh, jeg glæder mig nu til at få hele huset gjort rent - der er som altid et tyndt lag støv overalt efter sådan en omgang. Men det gik nu ret smertefrit - der kommer ikke de store overraskelser, når det er 2. gang, man tager fat på badeværelset. Jeg husker endnu med gru, da vi lavede badeværelset 1. gang. Hul i gulvet ned til kælderen, vandrør der bare kunne trækkes fra hinanden med de bare næver, og et bor der røg i et kabel i gulvet, så vi hu-hej måtte have bud efter Sørens svoger. Uha, det er godt, det kun var en lille omgang reparation og maling denne gang.

Og så er jeg, som så mange andre, gået igang med en Cobblestone. Søren skal i hvert fald ikke være den eneste, der ikke har sådan en trøje. Da jeg præsenterede opskriften for ham, blev han STRAKS glad, for "det var da godt nok en pæn trøje". Han bestemte sig for det grønne garn, der ses på billedet, en kvalitet der består af uld og silke. Jeg strikker i dobbelt garn på en p 4, så jeg burde kunne have den klar til hans fødselsdag først i marts. Men lad os nu se - der KAN jo ske uventede ting og sager. Nu vil jeg lige ind og spinde lidt på den grålilla uld-alpaca-bambus blanding, der er 3 kvarter til jeg sidder klar foran fjerneren og skal se Sommer.

2 comments:

Silkemor said...

Jøsses, du har da godtnok været i gang:-) Men det bliver sikkert rigtig godt. Der er ikke noget så skønt som at forny lidt hist og pist.
God fornøjelse med rengøring og spindeaftenen på onsdag. Der skal vi også ud til Elin og spinde.
Knus Kirsten

Anonymous said...

Hvor har du bare været flittig, og jeg tvivler ikke på at resultatet er blevet kanon godt!