Monday, February 8, 2010

Fællesprojekt i Spindeforeningen

I Spindeforeningen er der en SAL/KAL på programmet i februar måned. For de u-indviede står betegnelsen SAL/KAL for spin-along/knit-along, altså et udvalgt projekt, som man kan deltage i på helt frivillig basis. Vi spinder et garn og strikker det derefter op efter en fælles opskrift. Emnet er et tørklæde - opskriften er fundet på Knitty, som er et sted med MASSEVIS af gratis opskrifter.Mit garn ser sådan ud - det er spundet af 100% BFL-fibre. Den ene tråd spinder jeg på een af mine nye Golding-håndtene, nemlig den kulørte som er een af mine egne indfarvninger (nr. 19). Den anden tråd er spundet af naturfarvede fibre, og denne tråd har jeg spundet på min elektriske rok (det går unægteligt lidt hurtigere end med håndtenen!!)
Foreløbig har jeg 81 g garn med en løbelængde på lige knap 3000 m/kg, så jeg fortsætter i ro og mag.
Jeg har for noget tid siden strikket een udgave af tørklædet - hertil brugte jeg ca. 150 g garn.

No comments: