Monday, February 1, 2010

Varme på pulsen


Jeg er inde i et fuldkomment "spiral-mode" for tiden, jeg strikker spiralsokker til f.eks. håndboldkampe, og jeg har faktisk kunnet strikke til de fleste kampe, især dem, hvor Danmark IKKE har deltaget, for det var da til tider så spændende, at fingrene nærmest gik i kramper, og håndfladerne blev en kende for fugtige af bar spænding!
Garnet er håndspundt, 2-trådet. Een tråd angora (5-måneders klippet, og det er altså LIGE til den korte side, for jeg har konstant angorafibre i næsen og på øjenvipperne!!) og een tråd cashmere - mums!
60 m er slået op på knitpicks korte strømpepinde nr. 2½ og så har jeg ellers strikket 2 ret, 2 vrang. For hver 4. omgang forskyder jeg ribben 1 maske mod venstre og efter ialt 40 omgange har jeg lukket af. Nemt og hurtigt og SKØNT at have på i denne kolde tid;-)

No comments: