Sunday, May 8, 2011

Planteskole-udflugt

Da jeg jo har fået ryddet godt og grundigt op i vores staudebed, trængte jeg voldsomt til at få indkøbt nogen nye stauder. Og Søren er jo altid med på den værste, så han ville gerne med på en lille udflugt til Lundhede Planteskole, som altid er et besøg værd. Vi har været der NOGEN gange efterhånden og har altid fået en mængde gode ting og sager med hjem. Eller...............fået og fået er måske så meget sagt!

Turen derop var ganske fin, bl.a. kom vi forbi denne smukke rapsmark.



G for GUL siger jeg bare!!!!


Her ses Lundhede Planteskole. Bygningen er et halmhus, og planteskolen er ikke "kun" en almindelig planteskole men mindst lige så meget en inspirations-have. Vi har fået ideer til mangt et projekt deroppe.




Der er bl.a. en lille japansk have, som jeg her står i - den bliver naturligvis altid udforsket grundigt. Det var også i denne afdeling vi indtog vores frokost. Man er nemlig MEGET velkommen til at medbringe madkurven og indtage den på een af de mange hyggelige pletter, der er indrettet i haven.


På vej ud til bilen passerede vi en hel række æbletræer i blomst. Så bliver det vist ikke ret meget smukkere.



2 comments:

Vilde Farver said...

Hej Karin,
det lyder som en vildt hyggelig tur.

Det lyder som om, du ska tage mand og barn (pap-?) med til Odder i den Økologiske Have. Jeg er der ude i café og butik fra midt i juni, så det ka da være, vi ses.
Se programmet her: www.ecogarden.dk.

Mysticia said...

Ja der er dejligt! Og Majbritt (Dejlig lyshåret kvinde) Har jeg gået i skole med :-) Du skulle komme og se "min" Japanske have i HaveOasen ved Herning.