Sunday, July 17, 2011

Byggeri og bamsetøj

Byggeriet bagest i haven skrider godt fremad. Søren trodser elementernes rasen og kravler glad og gerne rundt på stigen, selvom det indimellem siler ned! Her er han godt igang med at lægge tag på.
Trapez-pladerne bliver savet af, så de passer perfekt i længden. Og heldigvis har han også en hel dag til rådighed imorgen, så mon ikke han er godt igang med at bygge selve husene, når jeg engang kommer hjem fra Bilka?
Idag har jeg brugt tid ved symaskinen. En kollega har været så sød at låne mig et sæt tøj til Build-a-Bear, så jeg kunne få taget nogen mål, tegne, notere osv. For noget tid siden lånte jeg på biblioteket en bog med bamsetøj i, eet af mønstrene har resulteret i dette sæt, som jeg håber, Laura vil blive glad for. Bemærk venligst, at der er muffins på buksestoffet - det passer da meget godt til en bagers datter, ikke sandt?

4 comments:

Irene said...

Søren er da en rigtíg viking ;o). Hvor er det bare sødt det bamsetøj. Det bliver bamseejeren meget glad for. Muffins er helt perfekte :o)

Unknown said...

Ja, han er faktisk ret sej, Irene:-) Og så synes han, det er RIGTIGT sjovt at lave sådan et hus, så jeg har en mand, der er i godt humør, og det er jo det hele værd!
Kage-stoffet har jeg faktisk brugt til kjoler til børnebørnene, og det var ubetinget en succes. Jeg kunne simpelthen ikke stå for det, da jeg så rullen ude i Stof2000 for efterhånden et par år siden; men skyndte mig at købe nogen meter af det. Og heldigvis er der en god rest tilbage endnu.

Unknown said...

Åhh, hvor er det sødt det tøj. Men lige en advarsel: Jeg er snart nødt til at lade være med at læse din blog, for du inspirerer konstant til min virkelyst. Nu står min symaskine minsanten og "skriger" efter at komme i gang med noget supersødt stof og dejlige modeller. Men den må altså skrige et stykke tid endnu, for der ligger stadig en del fibre, bl.a. fra Kornvangen, der "skriger" højere.

Inges uldprogram said...

Lidt bagud, men hvor er det fine tene du har erhvervet.
Vil lige sige at der skal IKKE betales told af forarbejdet træ udenfor EU. Sådan er reglerne, og jeg har også flere gange købt tene UDEN told :-)