Tuesday, October 5, 2010

Ny håndten

Ahhhhhhhhhh, som det dog gjorde godt at komme hjem fra arbejde og finde en pakke fra Garngalleriet i postkassen. Birthe havde for et stykke tid siden spurgt, om der var andre end hende, der kunne tænke sig en tyrkisk håndten fra Jenkins, "and what kind of a question is that??" Jeg lod mig FLUKS overtale og bestilte denne lille skønhed i træsorten purpleheart. Den er ganske lille, pinden er vel ca. 12 cm lang og hele herligheden vejer kun 28 gram. Jeg kastede mig straks ud i at prøvespinde de fibre, der ses på billedet, og som er en "smagsprøve" fra spunkyeclectic. Den er superdejlig at spinde på, hænger roligt og fint, og det er ikke spor svært at hitte ud af systemet med at vinde garnet op på tenen. Fidusen ved en turkisk håndten (turkish spindle) er, at når tenen er fuld, kan den skilles ad, og dermed står man med det fineste lille nøgle, som er klar til at blive tvundet. Smart, ikke?

Idag har jeg også nået en lille tur i skoven, hvor jeg fandt en del slørhatte af een eller anden art. De er lige nu ved at blive kogt af, så farvningen venter jeg med til imorgen. Man er vel også nødt til at sove en lille smule engang imellem, selvom jeg egentlig ikke er meget for det, når der nu er så meget sjovt, man kan lave istedet;-)

No comments: