Monday, January 21, 2013

Omstillings-vindue

Underlig titel på et indlæg?????? Ja lidt....og så alligevel overhovedet ikke! Og nu skal I få forklaringen:

I et af vores stue-vinduer, nærmere betegnet det vindue, der vender ud mod gaden, har jeg nu 2 smukke orkideer stående. Den nyeste står til venstre, den er hvid med kraftig pink midte, og jeg har fået den af Kirsten, som indtil fornylig har siddet i omstillingen i Bilka. Kirsten var på kaffe-visit forleden, der var en hel del, vi trængte til at få drøftet, vendt og drejet og gennemarbejdet, og det gør man nu så godt over en stille kaffetår!!

Den anden orkide er helt hvid og af noget ældre dato. Den fik jeg af Lone, som også har arbejdet i omstillingen i Bilka, og som forærede mig denne smukke blomst, da jeg lavede bryllupskage til hende og hendes udkårne for omkring 3 år siden. Den har ikke blomstret uafbrudt siden dengang, men den har givet MANGE blomster og nu også en lille ny plante. Jeg sender begge omstillings-piger mange kærlige tanker, hver gang jeg passerer vinduet. Og nu giver ordet "omstillingsvindue" lige pludselig rigtig god mening, ikke?

Jeg er så taknemmelig for at have sådan et vindue - og for at kende så fantastiske kvinder:-))))))

1 comment:

Fruen said...

Det er skønt at have sådan et vindue, sådan har jeg det med blomster jeg får af mine dagplejebørn og andre dejlige mennesker😀