Monday, March 12, 2007

En filtet poncho-ting og forårsfornemmelser...

Vel hjemme fra et dejligt rokketræf på Rinkenæs Ungdomsskole igår vil jeg lige vise min filtede poncho-agtige ting med 1 ærme frem. Den er lavet af nogen af mine håndindfarvede fibre i blandingen merino/silke. Og den ser sådan ud:

Og ingen kommentarer til modellen, der mildest talt ser en anelse udkokset ud (hvilket jeg også var på det tidspunkt!!) Ponchoen er lavet af 3 stykker, det ene stykke er lavet som et gittersjal, men med gitteret på skrå og med faste kanter. De 3 filtede stykker blev syet sammen med frihånds-broderi og glimmertråd, og meningen er, der skal MEGET mere pynt på; men jeg kunne ikke nå at lave noget! Til ponchoen har jeg kun brugt 100 g fibre, de resterende 100 g af et bundt vil jeg spinde og bruge til at strikke f.eks. blomster af og måske hækle en krave... ikke nødvendigvis een, der fylder HELE halsudskæringen; men blot en del af den. Lidt perler skal der (naturligvis) også fyldes på og givetvis også noget mere maskinbroderi. Det er nemlig lige LIDT for sjovt at frihåndsbrodere. Stoppetrykfoden monteret, transportøren slået fra og så ellers fuld gas!! Se, dét er, hvad jeg kalder sjovt!!!!


Og så er det faktisk også for alvor gået op for mig, hvorfor folk synes, det er så dejligt at spinde på en håndten. Det er simpelthen fordi det bare ER dejligt. Man snupper en håndfuld fibre, sin lækre håndten, en god kop kaffe og et æble og sætter sig ud på sin terrasse i strålende solskin og et helt vindstille hjørne. Jeg er lige ved at tro, at jeg for fremtiden vil bruge dette som afslapning, når jeg kommer hjem fra en laaaaaaaaaaang dag i bageriet (den føles i hvert fald lang ind imellem!!). Se bare her...........

Det ER altså noget nemmere at tage en håndten med sig ud end at slæbe rok, forlængerledning osv. med!!!!!!! Og så er det jo oven i købet både sjovt og nemt at spinde på håndten - i hvert fald når man vælger nogen "nemme" fibre, som her BFL i tops.





No comments: