Wednesday, March 21, 2007

Udfordring!!



Dette er et kamgarn, som jeg har købt i GarnGalleriet for snart længe siden. Tyndt som bare det og helt perfekt at væve med. Troede jeg da, indtil jeg begyndte at vinde det første af 2 fed op. Hmmmmm, min tålmodighed blev faktisk sat på en alvorlig prøve. Der var nok ca. 100 brud på garnet i løbet af de 100 g - det så faktisk ud, som om garnet var blevet brændt under farvningen. Jeg skyndte mig at ringe til Birthe, som kunne opklare for mig, at det ikke var et garn, HUN havde farvet men derimod havde købt det af Karen Noe for længe siden. Nå; men vi fik lige en snak om dette hersens garn - jeg blev enig med mig selv om bare at bruge det til islæt - jeg orker ikke rigtig en trend, hvor trådene springer for et godt ord.

Da jeg så kom igang med fed nr. 2, var alle problemer som blæst væk. Heldigvis, for det gør nemlig, at jeg alligevel holder fast i min første tanke om at bruge garnet både til trend og islæt. Men............ jeg var jo alligevel kommet til at tænke lidt (og nej, det er IKKE en overdrivelse!) Lidt sjov skal der vel osse være, så jeg gik i kælderen for at se, om ikke den skulle byde på gode ideer og spændende garner.......
Jeg besluttede mig for, at disse 3 garner, der er vundet på cones, må kunne bruges til noget fornuftigt. Farverne er altså ikke helt rigtige, skulle jeg hilse og sige. Det lyse garn nederst i højre hjørne er tykkere end de øvrige kvaliteter - det skal der nok komme noget sjovt ud af.
Det er heldigt med sådanne udfordringer ind imellem - tænk, hvor kedeligt tørklæderne måske ellers var blevet. Hurra for Birthe og Karen Noe og alle livets små bakker!!

No comments: