Wednesday, May 30, 2007

Heksemutter lod en tudse.....


......riste som en ren karuse, rimmerum, rimmerum.......tra-la-la...... Man skulle altså næsten tro, jeg VAR sådan en heksemutter - min chef kalder mig ofte en kost...... men den bruger jeg altså mest til at komme til og fra arbejde på!!!!!!!!!!!!!
Når man plantefarver og koger på de forskellige supper, stinker det værre end jeg ved ikke hvad på terrassen. Alkanna er ingen undtagelse....... Suppen er nærmest bordeaux-rød......lugten er ubeskrivelig; men bestemt ikke særlig rar. Jeg har bejdset 400 g uld med alun og vinsten - havde egentlig også planer om nogen andre bejdser; men så faldt jeg tilfældigvis over et lille notat i en bog fra plantefarvningen sidste år. Og der erfarede jeg, at bejdset med tinsalt bliver farven lortebrun, hvorimod den bejdset med alun og vinsten bliver meget smuk blågrå. Og jeg gider da ikke have lortebrunt garn, hvis jeg kan undgå det. Ergo blev alle 400 g alun-bejdset, og jeg vil så lave lidt efterbehandling med forskellige ting og sager her senere på aftenen.

På rokken har jeg haft en af Birthes farveblandinger "Mariannes" på - garnet er blevet 1-trådet, og jeg er nu igang med at strikke et tørklæde med et ganske enkelt hulmønster. Der kommer et foto, når jeg er kommet lidt længere frem i teksten.............

1 comment:

Birthe P said...

Hej Karin! Hvor sjovt at se garnet du har tryllet frem af "Marianne"-ulden. Jeg har også selv for nylig spundet 200 gram i den farve, men jeg har lavet mit 3-trådet (navaho). Glæder mig til at se dit tørklæde. Knus fra Birthe