Saturday, December 22, 2007

Så blev det omsider jul.......

.......og hvor er det dog bare skønt. Billedet her er fra vores gang - lysestagen er 1 ud af ialt 3, som netop er blevet sat op derude. Det giver et skønt, blødt lys når kun de rene, hvide stearinlys står og brænder derude.

Juletræet er også pyntet og klar, så nu kan det for min skyld godt blive den 24. Der er dog en enkelt ting, jeg undrer mig såre over. Hvordan kan man pynte et juletræ uden brug af lametta?? Korrekt, det kan man altså slet ikke. Hvilket betyder, vi imorgen må på jagt efter en pakke eller 2. Jeg var helt overbevist om, at jeg havde noget liggende; men det var altså IKKE tilfældet. Der har ALTID været lametta på træet hos mine forældre, min søster har en lille vovse, der som hvalp var MEGET interesseret i lamettaen. Nero (en lille, knuse-sød dansk-svensk gårdhund) nød som hvalp at stå ved træet og forsigtigt tage et enkelt stykke lametta mellem tænderne og hive det af træet. Da min søster og jeg utallige gange havde samlet stumper af lametta op fra gulvet og møjsommeligt hængt det på træet igen for 10 min. efter at kunne gentage successen, opgav vi simpelthen og lod Nero muntre sig!!!! Denne oplevelse gør, at jeg imorgen må ud og støvsuge butikkerne for lametta!!

No comments: