Saturday, March 29, 2008

Så sker der igen lidt.......

...........på spindefronten altså. Her er det først nogen skrapt orange og pink uldfibre, jeg har kartet sammen for derefter at karte dette sammen med noget hvid uld og en lille smule grå angora. Resultatet er blevet et "abrikos-garn", som er meget fint og forårsagtigt i nuancen - akkurat som jeg gerne ville have det.
Og herunder et nærbillede af garnet, hvor det tydeligt ses, at jeg ikke har været specielt ihærdig med at karte. De farvede fibre blev kartet igennem en enkelt gang, og under blandingen af de farvede og hvide fibre samt angoraen blev fibrene kørt igennem maskinen 2 gange. Jeg kan godt lide et garn, der ikke er for ensartet i udtrykket, når man kommer tæt på. Men set på afstand er garnet tydeligt "abrikos-farvet". Løbelængden på garnet er ca. 3100 m/kg.

Jeg stod tidligt op til morgen, jeg kunne simpelthen ikke holde ud at ligge i sengen mere efter at have tilbragt det meste af eftermiddagen og aftenen igår dér osse. Så kl. 6.15 måtte jeg ud af fjerene, og hvad skal man lige lave på det tidspunkt? Det skal helst ikke larme alt for meget, da gemalen jo stadig lå og snuede, så jeg besluttede mig lynhurtigt for en håndten og nogen af mine "tutti-frutti"-farvede fibre samt en lydbog. Prædikanten af Camilla Läckberg. Fin-fin bog iøvrigt.



Og herunder igen et nærbillede, jeg er bare VILD med min Greensleves håndten, der er tung og dejlig og tilmed meget smuk i purpleheart-træ.



3 comments:

Birthe P said...

Hej Karin!
Jeg vil bare sige (lidt som Thomas Blachman i X-factor): Det her er fantastisk! Nu er jeg klar til at lægge mig til at dø.
- Skønt håndten-spundet garn, og dit smukke foto ophøjer det til det rene Kunst! Med stort K.

Anonymous said...

"Abrikos-garnet" blir ekstra spennende når angorafibrene reiser seg litt opp etter kort tids bruk. Bunnfargen vil bli ligge under en liten angora-sky. Herlig. Kardemaskinen omgjør fibrene til små underverk på et blunk.

Anonymous said...

Wow - sikke smukke garner du laver. Kunne godt tænke mig at lære at spinde garn til mine strikkepinde og du fremmer bare mit ønske så meget :D