Thursday, July 9, 2009

Flere rester brugt.

Så er jeg færdig med at spinde garnet til vendestriks-vest nr. 2! Jeg har igen brugt af alle mine rester - denne gang er farveholdningen over i de lilla, blå og grønne nuancer.
Jeg har spundet et 2-trådet garn, den ene tråd er spundet af diverse rester, langt de meste er uld; men der har også sneget sig en smule silke imellem. Den anden tråd er en gråmeleret alpaca, fibrene er købt i USA og er klippet af dyret og sendt til mig. Jeg har vasket alpacaen inden spinding, og den er herrelækker at spinde. Dog er der MASSER af vegetabiler i, så gulvet ser farligt ud, når jeg har spundet en spolefuld. Men pyt, støvsugeren er jo heldigvis opfundet.

Jeg har spundet ca. 420 gram, og garnet har en løbelængde på ca. 2550 m/kg. Også denne vest bliver strikket på en pind 4½ tror jeg.

No comments: