Monday, October 4, 2010

En dejlig spindedag på Midtgård

I lørdags løb årets spindedag i Esbjerg af stabelen, og det var NØJAGTIGT ligeså fornøjeligt og hyggeligt, som det plejer at være! Jeg er kasserer på opgaven, sender også invitationer ud til folks mailbokse osv. Og som tak for hjælpen med arrangementet fik jeg denne smukke sammenplantning af mine 2 "med-sammensvorne" Poula og Valborg. ER jeg ikke bare heldig at kende sådan nogen søde kvinder? Nu står denne smukke potte og pynter på min fortrappe, og jeg ser den både når jeg kommer ud af døren, og når jeg går forbi, for vi har jo fået ny fordør og har dermed også et langt, smalt vindue lige ved siden af døren. Så jeg tænker på Poula og Valborg HVER gang jeg går igennem min gang;-)
En stor tak skal der iøvrigt lyde til både Else og Kaj Thaysen, der gjorde rejsen til Midtgård og medbragte en angorakanin, der blev befriet for sin varme overfrakke samt til alle øvrige deltagere i årets spindedag. Tak for en superdejlig dag med MASSER af snak, grin, knus og kram og en lillebitte smule spinding;-)))


Af Helle (en af mine med-spindere fra Midtgård) fik jeg en sæk mohairfibre foræret. Helle og Carl har nemlig selv mohairgeder (blandt meget andet), og da jeg på et tidspunkt ytrede, at jeg gerne ville købe nogen fibre af Helle, sagde hun STRAKS, at hun gerne ville forære mig nogen.
Da jeg havde sat en strømpegarns-farvning igang, sorterede jeg mohairfibrene groft, puttede dem i kartoffelnet (ca 500 g fibre i hvert net) og lagde dem i blød i noget VARMT sæbevand. Imens de lå der og skidtet kunne blive opløst, smuttede jeg lige i haven og fik plukket de modne hindbær. Fryseren rummer efterhånden nogen kilo - herligt!! Derefter skyllede jeg fibrene og centrifugerede dem så - som det ses på ovenstående billede, var det ikke HELT forgæves at ofre lidt opvaskemiddel og varmt vand!!

Og her ligger der så ca 2 kg mohair til tørre - og prøv så liiiiige at spørge, om jeg glæder mig, til det bliver tørt, og jeg kan komme igang med at karte. Uhhhhhh, det er spændende!
Og som om jeg ikke får spænding nok, så har Birthe netop skrevet til mig, at der er en skøn forsendelse på vej. Ahhhhhhhhhhhhh, som den slags dog gør godt! (Og ja, jeg skal nok vise jer, hvad forsendelsen indeholder)


3 comments:

Anonymous said...

Jeg skal love for, Du får noget fra hånden!!

Må en gammel esbjergenser, der tager til Fanø om en 2ugers tid på ferie spørge om, hvor Midtgård ligger henne?

Jo det mohair ser da skønt ud!!

Mange hilsner Hanne.

Unknown said...

Hej Hanne. Midtgård ligger en smule udenfor lands lov og ret - nærmere betegnet på Ravnsbjergvej 6. Lidt udenfor Tarp på vej mod Guldager. Jooooo, lidt får jeg da lavet - ikke så meget som jeg gerne ville, men sådan har vi det vel alle.
Hilsen Karin

Anonymous said...

Jamen så har jeg jo familie lige ved siden af!! Nej hvor smart!!

Tak for info!!

Hanne.