Wednesday, May 25, 2011

Gæster, babytøj og rugbrød

Når der er familie-forøgelse på vej (ja, det er altså ikke HER i huset!!), så skal der naturligvis sættes gang i strikkepindene. Det har der været, og det er der kommet denne model ud af. "Nissen" af Marianne Isager, og den er strikket lige efter opskriften. I lækkert garn, naturligvis - 1 tråd Spinni og 1 tråd alpaca strikket sammen. Dejlig, ret tyk og tæt kvalitet, som det lille ny barnebarn nok skal kunne hytte sig i:-)
Og her er "Nissen" set fra ryggen - eneste dekoration er den lille grønne firkant.
Igår var der gæster på Kornvangen - 10 filtedamer fra Knudepunktet i Vejen. Det blev en vældig fornøjelig eftermiddag med kaffe og the, chokoladekage med jordbær og en hel del snak. Og der var naturligvis også mulighed for at handle i butikken:-)
Her ses kagen på mit smukke nye glasfad og med Catherine Collarts thekande i baggrunden. Ja eller...........det er jo MIN thekande; men det er Cath der har lavet den.
Og sidst men ikke mindst så står der nu en portion rugbrød og er igang med at hæve. Tanja og hendes mor vil gerne have en portion surdej og en opskrift - der skal aldrig mangle hverken surdej eller opskrifter, sålænge jeg regerer her i huset, så det er nu på vej:-)

6 comments:

Helvigs strikkehjørne said...

Dragten til barnebarnet er blevet rigtig flot..du har da godt nok gang i en masse hele tiden..Respekt.;)

Nanna said...

Nissen er bare super anvendelig. Jeg har brugt den til begge børn fra de var nyfødte til de var 1-1½ år. (Den starter som heldragt og ender med at være sådan en vest/shorts-ting, der varmer lige der hvor det er allermest nødvendigt) Aske havde den faktisk på hjem fra hospitalet, da han var helt nyfødt ;-)

Irene said...

Hvor er den bare blevet fin :o)

Tanja's Verden said...

Hvor er dragten blevet sød :) Tusind tak for surdej, opskrift og rugbrød. Brødet smager rigtig godt. Og det var skønt at få det hele leveret :)

Susanne said...

Ov, barnebarn på vej. Kæmpe tillykke ;-)
Og en skøn dragt!

Glæder mig frygteligt til en omgang snak og spind i Bovrup.

Knus herfra

Unknown said...

Tak for jeres søde ord om "Nissen" - Anne blev SÅ glad for den, og jeg tror bestemt osse, den vil blive brugt rigtigt meget!
Helvig - jeg har ALTID gang i meget; men jeg synes nu godt nok osse, det er lige ved at tage overhånd i øjeblikket. Ikke så snart er jeg begyndt på et nyt projekt, før der liiiige kommer noget andet indover;-)
Tanja - det var da en fornøjelse at levere brød og materialer. Jeg er også helt vild med det rugbrød - faktisk bryder jeg mig mindre og mindre om alt muligt andet;-)
Susanne - jeg glæder mig da også bare FOR vildt!!!!!
Irene - jeg skal på arbejde først lørdag den 11. Har du tid til at tage ind på Torvet til kl. 10 og ligesom "søsætte" hele dagen? Så kan du jo også tage stilling til, om vi skal opholde os under åben himmel eller ej;-)