Sunday, October 23, 2011

Efteråret fejres

Vi trængte til at komme ud og få lidt luft i kinderne her i formiddag og gik en tur for både at samle lidt grønt til kaninerne og lidt pynt til et efterårsfad.
Jeg købte for et par år siden en masse af disse grønne lys, som det tager MANGE, MANGE timer at brænde ned, så jeg har lys til de næste par år (i hvert fald).
 
Og her et nærbillede af "dekorationen" med blade i de smukkeste farver, agern og kastanjer.
 
Og her ses resultatet af gårsdagens skovtur MED svampekurve. Alle bundter er alunbejdsede, bundtet til venstre er farvet med hattene af cinnoberbladet slørhat. Bundtet i midten er farvet af en skønsom blanding af slørhatte samt stokkene fra de cinnoberbladede. Og bundtet til venstre, som er blevet MEGET ujævnt i farven, er farvet med sortfiltet netbladhat. I alle farvegryder har jeg bare proppet garnet ned i suppen MED svampe - jeg har masser af andre projekter i hovedet i øjeblikket og orkede ikke at stå og lave en 2-3 afkog på hver slags svampe, så det hele røg bare i gryden med det samme.

2 comments:

Irene said...

Det er nogen rigtig flotte farver. Den melerede bliver spændende at se når du får krereret noget af den.

Unknown said...

Æhmmmmmm ja, det bliver rigtig spændende. Jeg har faktisk en hel sækfuld plante- og svampefarvet garn - måske skulle jeg snart se at få gang i nogen projekter med noget af alt det garn?