Saturday, October 22, 2011

En festdag af de helt store

Her et billede af et færdiggjort tørklæde. For en gangs skyld er materialet ikke ren uld men derimod Dunlin! Jeg købte opskriften og garnet dertil i et kit hos Sy og Rens fra Sorø på sidste års messe i Middelfart, og da jeg skal afsted på messen Kreative Dage næste søndag sammen med mor og far, mente jeg, det var på tide at få et af de indkøbte projekter gjort færdigt. Tørklædet har været både nemt og sjovt at hækle, og selvom der bliver rigtig mange ender, har monteringen nu ikke været så slem.
 
 Og her et nærbillede af tørklædet.

Jeg har også fået spundet garn til et Nessie, som Julia Zahle, måske bedre kendt som Aalerusen (i hvert fald i blog-kredse) har designet. Garnet her er blevet helt formidabelt, synes jeg. Det er mit udbytte i Spindeforeningens seneste fiberbytterunde - jeg var så heldig at få fibre fra Pia Juul, og hun havde da bare ramt 100% plet med hensyn til farver og fibervalg. Jeg fik 2 kartede bats, 1 petrol og 1 limegrønt!!!!!!!! Pia havde kartet uld og silkefibre sammen, og de 2 bats var SÅ fede. Jeg har så "strukket" garnet lidt, da jeg har tvundet byttefibrene sammen med silkekokoner. Top-nice garn!!!!
 
Sidst men bestemt ikke mindst så ses her (i liggende udgave!) en del af det, aftenens festmåltid består af, nemlig husets bedste flaske rødvin og kantareller fra dagens skovtur. Og hvorfor så et festmåltid? Jo, vi er såmænd blevet bedsteforældre for 4. gang idag. Denne gang er det ældste og hendes skønne Troels, der har beriget familien med en skøn lille dreng. Glæder vi os til at besøge den lille familie i Lux? Tjaaaaaaaaaaaaa, gæt selv;-) Et kæmpestort tillykke til Anne og Troels skal der i hvert fald lyde her fra en MEGET stolt bedste:-)

No comments: