Wednesday, April 14, 2010

Forårs-spinderi


Der er gang i rokken på Kornvangen. Og når vejret er så dejligt, som det er i øjeblikket, foregår det en del af tiden på terrassen. Solskin, kaffe i koppen og god musik på den ny-anskaffede Ipod, ja så kører rokken altså også bare som ny-smurt.




Jeg har sat mig for, at jeg vil have brugt nogen af alle mine naturfarvede fibre. Mit lager er stort - jeg har RIGTIG meget på lager, naturligvis; men de naturfarvede hamme fylder altså også en hel del. Så jeg ER gået igang med at spinde at noget superlækker leicester-lammeuld i grå, lyse og brune nuancer. Men............................det ER altså ikke helt så sjovt at spinde som fibrene fra mine 2 uldtotter og de kulørte silke-kokoner.

Her er silkegarnet på spolen - det er da lige til at blive jublende glad af at spinde alle disse forskellige farver. Og tvundet sammen med en kridhvid, "hjemmedyrket" angora bliver det færdige garn bare SÅ smukt.
Og der kom så lige en lille ekstra plan indover mit program idag, da Birthe kom med en god ide til en SAL/KAL i Spindeforeningens regi idag. Jeg er nem at lokke, så jeg er helt med på sådan et "fælles-projekt". Vi skal lave Frosty Mornings Cowl, som er en lille hals-dims, der er omtalt med mønster og hele molevitten i det seneste nummer af SpinOff! Jeg glæder mig til at komme igang.


No comments: