Wednesday, April 7, 2010

Forårs-travlhed

Jeg har i et oprydnings-anfald fundet på, at jeg vil have ryddet noget af al min råuld af vejen. Det er lidt af et projekt, for jeg har faktisk en hel del liggende på lager (og hvem skulle nu have troet det??). Men jeg arbejder ihærdigt på sagen i øjeblikket - faktisk har jeg en hel papkassefuld af den lækreste, flickede leicester-lammeuld klar til spinding. Ulden har de smukkeste farver, både brun, grå, helt lys og alt muligt andet indimellem. Jeg har spundet af denne flickede uld på Midtgård her i aften, og det er HELT fantastisk!!!!! Det bliver rigtigt godt, det her projekt kan jeg mærke.
Ha - og prøv så lige at sætte et stort, fedt kryds i kalenderen!! Jeg har nemlig spundet hvidt garn. Hvidt som i HELT ensfarvet hvidt og 2-trådet som i ganske almindeligt garn. Det er igen en leicester-lammeuld, den er spundet med langt udtræk, så det var virkelig noget, der kunne blive til noget i en fart. Hele molevitten er møjsommeligt flicket og kartet, og de sidste 2 bundter hænger nu til tørre i kælderen. Jeg har ikke 100% styr på, hvor meget der er; men jeg tipper på en 500-600 gram i hvert fald. Har netop tjekket op på det hvide garn, og der er faktisk 700 gram;-))))))))))))))))))

Og endnu et projekt er startet op i ren kådhed!! Jeg har længe tænkt på, jeg ville have gang i noget dobbeltstrik - det blev så igår!! Vibeke har flyttet sin forretning Garnhjørnet ind i Kirkegade - det skulle da lige markeres med et lille besøg, og hjemad drog jeg med 4 nøgler alpaca - selvfølgelig en gulgrøn samt en støvet grå-grøn. Det skal nok blive et fint tørklæde - det er faktisk ret sjovt at strikke dobbeltstrik. Mønsteret er fra Anette Danielsens bog om årstiderne og det er "vinter-mønsteret" jeg laver. Det skal nok blive fint engang;-))



No comments: