Wednesday, February 7, 2007

Luksus-garn

Der har været en del snak omkring moskus, og her er så det bedste billede, jeg kan præstere, af min udgave af garn med de omtalte fibre i. Garnet består af 50% moskusuld og 50% morbærsilke. Fibrene er nænsomt kartet sammen i håndkarter - ikke specielt jævnt - jeg kan godt lide de lidt ujævne, ukurante garner. Jeg har spundet det ret tyndt og tvundet det til et 2-trådet garn, som engang skal blive til et sjal med hulmønster. Men det har nok ret lange udsigter - jeg har altid temmelig mange projekter igang på samme tid - både for ikke at løbe sur i eet af dem og for at belaste skuldre, arme og ryg på forskellig vis. F.eks. duer jeg bare ikke til at sidde og håndstrikke en hel trøje uden at lave noget andet indimellem. Hmmmmmmmm, det er vist min undskyldning for at have igangværende arbejder liggende OVERALT i huset.
Jeg har været igang med at farve fibre, bl.a. en alpaca-silke-blanding. Det er blevet ret vellykket, og der kommer billeder senere. Foreløbig vil jeg gå ind til væven og se at blive færdig med det 3. og sidste håndklæde, så jeg kan komme igang med noget nyt. Forresten har jeg også tænkt mig at båndvæve stropper til håndklæderne - så der går nok noget tid, før de bliver færdige til salg i min butik

No comments: