Wednesday, April 25, 2007

Pengekassen er klar.......


.........ja, eller kasse og kasse.......... så penge-TASKEN da. Det første ikke-beklædnings-filteprojekt fra min hånd. Perfekt er det ikke - langt fra endda; men jeg er nu godt tilfreds alligevel. Farverne er flotte - jeg har selvfølgelig brugt nogen af mine egne, håndindfarvede fibre, og spinding indgår også i projektet, nemlig i hanken. Jeg har spundet et rigtigt tykt garn og navajo-tvundet det i håb om, at hanken så ikke kan give sig alt for meget. Dette er mit alternativ til bæltetasker, som jeg hader og afskyr som pesten - for såvidt angår udseendet, for de er naturligvis praktiske nok. Og når jeg skal rundt på kunsthåndværkermarkeder og lignende steder, er det altså RIGTIG praktisk at have pengene på sig hele tiden....... Samtidig kan tasken jo bruges som eksempel på, hvad man kan bruge fibrene til.

Jeg er igang med at spinde små prøver af garn i samme indfarvning men af en silke-merino-blanding. Det bliver også ret godt, tror jeg.

Jeg fik igår også filtet dele til en poncho-agtig ting; men den er ikke samlet endnu - og før den er det, vil jeg ikke vise billeder. Det er jo ikke givet, den får en brugbar facon - det ved jeg aldrig på forhånd. Men kan den ikke bruges som poncho, finder jeg nok en anden anvendelses-mulighed, mon ikke??

Anne og Michaels aflagte tørretumbler er iøvrigt installeret i vores garage, så nu kan jeg altså bare filte løs for alvor. Jeg glæder mig MEGET til at få gang i dette apparat, hvem skulle nu have troet, jeg nogensinde vil komme til at eje sådan et monstrum?? Jeg er principielt stor modstander af at bruge en sådan maskine til at tørre tøj i - jeg har altid kunnet tørre mit tøj på en snor, og det vil jeg skam også fortsætte med; men lige til at filte med, kan det nok være rart med en tumbler. Det er i hvert fald mit håb............

2 comments:

Anonymous said...

Du er altså knaldhamrende dygtig! Det er helt utroligt alt det, du får tid til at lave. RESPEKT

Unknown said...

Tak Marianne - jeg rødmer altså TOTALT!! Hmmmm, jeg når nok kun ca. 5% af alt det, der rumsterer inde i knolden.... Er det noget at sige til, jeg nogen gange går helt i baglås og ikke kan hitte ud af, hvad jeg skal gå igang med?