Wednesday, September 5, 2007

Uld til islæt til stolaer




Så er der endnu engang fyr under ovnen i kælderen, så denne portion BFL og een mere (som jeg i al min iver glemte at fotografere;-) kan blive færdige i en fart!! Og denne gang tror jeg faktisk, mine forestillinger og det færdige resultat kommer til at matche rimeligt godt! Min mening er at få farvet noget uld, der også har hvide partier ind imellem det farvede. Resultatet skulle gerne blive lidt mere pastel-agtigt end min "Monet-stola", som så sandelig er blevet vældig fin; men som bare skulle have været anderledes ifølge planerne i mit hoved! Nå, sådan kan det jo ind imellem gå, og det er sådan set fint nok med nogen overraskelser - især når de er af så fin en karakter!

Jeg har nu hele 2 fridage at se frem til, og det skal udnyttes, skal det. Og gerne til noget fornuftigt. Imorgen skal jeg en tur forbi frisøren - det er ikke et øjeblik for tidligt. Mit "garn" er langt og slidt og trænger til en kærlig hånd (Tinas vel at mærke). Det er altid hyggeligt at komme ud til hende og få en god snak, høre om hendes søn (som jeg har strikket et par spiralsokker til for længe siden - jeg håber, han har været lige så glad for dem, som Tina blev), få fortalt lidt om mit eget liv osv. Akkurat som de fleste andre vel også gør, når DE er til frisør.

Desuden skal der maskinstrikkes, jeg har en model i mohairgarn på bestilling, der skal spindes på min nye, helt vidunderlige Kromski-rok, som bare står inde i stuen og er så fin og dejlig at spinde på! Jeg skulle slet ikke have haft rok nr. 3; men jeg har ikke et eneste sekund fortrudt, jeg lod mig lokke af Birthe

Jeg skal også have ordnet lidt regnskab, have skrevet et par regninger og forskellige andre småting. Men alt i alt skal det nu blive ganske rart at have et par dage herhjemme, så der kan komme lidt skred i sagerne. Bages skal der da forresten også ind imellem alle de øvrige projekter.

No comments: