Tuesday, April 14, 2009

Travlhed

Ingen eller meget begrænset aktivitet her på bloggen er IKKE et udtryk for, hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen. Snarere tværtimod, vil jeg sige. Påskeferien har været holdt næsten fiberfri (ikke spor fiberfri, hvis man spørger Søren; men det behøver vi jo ikke!!). Jeg har fået strikket mohair/BFL-hjemmespundne-sokker færdige, nu skal jeg blot have hæftet enderne og have dem skyllet op, så er de klar til at komme med som udstillings- og krammemodeller til Uldfestivalen i Saltum i maj. Derudover har jeg fået spundet noget mere silke/hør, som billedet viser. Garnet bliver ret sjovt, sådan lidt knitrende i det og papirsagtigt p.gr.a. hørren. Silken tilfører så noget farve og glans, så jeg er egentlig rigtig godt tilfreds med garnet. Jeg når med garanti ikke at få strikket en vest i vendestrik - det var ellers min plan; men planer er til for at ændres. Og der er mange andre ting, jeg hellere vil have klar til Saltum, så denne vest bliver altså nedprioriteret.
Til gengæld farver jeg på livet løs - lageret byder på en hel del fibre, og dem er jeg i fuld gang med at hælde farve på. Det gælder både silke, BFL/silke samt en del strømpegarn. Jeg skal også have opdateret min hjemmeside, og jeg går desuden at pønser på en ny farvesammensætning. Indtil videre er den kun inde i mit hoved; men det er da en begyndelse;-)

3 comments:

Made By Dorthe said...

Ja jeg kan altså ikke forstille mig at du kan holde en hel påskeferien uden fiber ;-) ;-) ;-)
Knus fra
Dorthe

Bente B said...

Hvad farveide har du inde i hovedet ?? Fortæææl

Unknown said...

Dorthe - næhhhh, du har fuldkommen ret. En hel påske uden en eneste fiber ville da være ganske forfærdelig!!!!

Bente - næhhhhh, du må pænt vente og se, om der overhovedet kommer noget brugbart resultat ud af mine anstrengelser. Det skal nok blive afsløret her på bloggen, hvis tingene flasker sig;-)