Thursday, June 23, 2011

Blomster fra haven og besøg fra Fyn

Sådan så buketten til lørdagens værtinde ud! Jeg skulle sammen med resten af kollegaerne fra bageriet til 30-års fødselsdag, og fødselarens kone skulle have en buket, syntes jeg. Dette var så, hvad haven kunne byde på lige på det tidspunkt:-) Og sikken et gilde, det blev - jeg var først hjemme kl. 3.30 søndag morgen!!!

Tirsdag var mor og far kørt fra Fyn for at komme på visit. Vi tilbragte formiddagen og lidt af eftermiddagen i Sara Sko og Tasker i Ribe, hvor mor fik handlet 1 par sko, og jeg fik minsandten også købt 1 par; men.....................og hold nu godt fast..............de var ikke til mig selv!!!!!!!!!! De var derimod mors julegave, som hun så bare fik, da vi efter at have spist frokost på Postgården, kørte hjem og skulle have kaffe. Her sidder mor og Søren fordybet i samtale på vores terrasse.

Jeg har nu hæklet 150 lapper af Drops Delight og er klar til at begynde at hækle dem sammen. Jeg har her lagt lapperne op på stuegulvet, nu ligger de i sirlige bunker på en bakke i et system, jeg har HELT styr på. Så nu kan jeg IGEN fatte hæklenål nr. 5 og gå igang - herligt!!!!

Og her er så endnu et igangværende projekt - nemlig en lille "Ugle-trøje" til det kommende barnebarn. Garnet er Isagers 50% uld og 50% alpaca - og det er herrelækkert. Modellen er lige til at gå til, og med en lille størrelse og lækkert garn tager det ikke lang tid at blive færdig. Kun det sidste ærme mangler.

Og et nærbillede af uglerne:-)

6 comments:

Helvigs strikkehjørne said...

Hold da op det var hurtig du var færdig med alle de lapper...glæder mig til at se tæppet færdig den 12..;))

Tanja's Verden said...

Jeg bliver helt vildt misundelig på dine lapper ;) Jeg glæder mig rigtig meget til at se tæppet færdigt.

Susannes syslerier said...

Smukke lapper og lækker trøje. Er faktisk vild med trøjen, men mønsteret fåes nu nok ikke i str. mig :-)

Unknown said...

Ja, det er faktisk gået okay hurtigt med lapperne. Men de er nu også nemme at lave, 1 lap tager ca. 1 kvarter at lave, og det er jo et håndarbejde, der er nemt at have med overalt:-)
Trøjen er simpelthen så sød, og den er altså rimelig nem at konvertere til en voksenstørrelse, Susanne. Det burde være muligt at gøre uden de helt store armbevægelser:-)

Nanna said...

Sikken en flot buket. Jeg glæder mig til, at jeg har så mange smukke blomster i haven at plukke fra.

Irene said...

Sikke en masse smukke blomster du har, hvor er de flotte ......
Glæder mig osse til at se dit tæppe. Puha sikke en energi .. ;o)