Sunday, April 8, 2007

Hundeuld


En hund af samme race som denne, nemlig en hvid schæfer, har været så venlig at afgive noget uld. Og ejeren har så lige så venligt samlet ulden sammen og givet den til min nabo, som så har givet den videre til mig. Sikken alle de hjælpsomme mennesker og hunde, man er omgivet af, hva?
Der er ca. 30 gram uld efter sortering (dvs. jeg har siddet med en pincet og pillet de fleste dækhår fra, da det kun er underulden, jeg er interesseret i at spinde af). Og selvom det ikke er så meget, agter jeg nu alligevel at spinde en tråd af disse fibre, en tråd af hvid BFL og så spinde de 2 tråde sammen til et forhåbentligt lækkert garn. Der kan da altid blive et par pulsvarmere eller noget lignende ud af det.
Strikkemaskinen står i øjeblikket og arbejder for mig med at strikke spiralsokker, Søren er i køkkenet og pusler med aftensmaden (vi skal have fisk, uhmmmmm) og jeg har kun haft 1 styrt på rulleskøjterne idag - er livet ikke bare herligt????

No comments: