Monday, April 9, 2007

Strømpegarn


Det har faktisk været en rigtig sumpe-dag idag! Vejret er blæsende og af og til kommer der en byge, så det virker ikke just tillokkende at bevæge sig udendørs. Istedet har jeg fået lappet et par af Sørens før så pæne bukser (han kom for tæt på et skarpt hjørne på sin fars hjemmebyggede træ-drejebænk og rev et ordentligt hul i bukserne). Jeg har simpelthen syet bukserne sammen igen med en 3-punkt-zigzag og derefter syet et stykke stof henover, hvorpå jeg har broderet Stanfield med symaskinen. Han er godt tilfreds med resultatet, og det er jeg sådan set også. Men hvor er det dog bare ærgerligt med sådan et par gode bukser!!
Udover at lappe bukser har jeg også fået farvet 1 kg strømpegarn - se billedet herover. Det er foregået efter sjat-farvnings-princippet, jeg har dog lavet 100 g ad gangen nogenlunde ensartet. Og det har som altid været en fornøjelse at farve på denne måde - ikke så megen kiggen i opskrifter og udregninger - næh, bare hælde noget farve i små bægre, suge det op i sprøjter og så sprøjte det ind i garn-nøglerne. Nemt og enkelt!!
Nu skal jeg så hen og have vundet alle 20 nøgler op i fed, så tørrer garnet nemlig meget hurtigere...............

No comments: