Monday, March 19, 2007

En herlig dag i Vissenbjerg


Det var en fin messe, der var arrangeret i Vissenbjerg! Mange boder med fine, fine ting, der kunne friste mangen en besøgende til at fiske pungen op af tasken. Min mor havde tilmeldt sig et kursus i Freeform hækling og strik med Prudence Mapstone, og nu er hun (min mor altså) OSSE bidt af freeform-feberen. Dog mente hun nok, det garn hun brugte under en 3-timers workshop blev lidt for godt betalt - hun skulle faktisk give 75,- kr for det, og enhver, der har prøvet at freeforme ved, hvor lidt man når på den tid. Jeg mener, HP-gruppen, der sponsorerer garnet til disse seancer, ville stå sig rigtig godt ved at lave nogen fine poser med små garnnøgler i afstemte farver til hvert kursus - den enkelte kursist kunne så vælge en pose med garnfarver efter dennes smag. Garnet koster jo ikke meget for firmaet, kursisten ville være igang med at lave nogen lapper og kunne så gå hjem og fortsætte anstrengelserne og måske endda få noget godt ud af de små lapper........
Nå, men for nu lige at vende tilbage til resten af messen, så var der mange fine boder med f.eks. patchwork, papir, filt, orkis, knipling, sy- og broderimaskiner osv. osv. Birthe og Dorthe passede GarnGalleriets bod, der var så fin, så fin og dejligt farvestrålende.Se bare billedet herunder:

Der var også forskellige ting og sager udstillet langs hallernes vægge, her har jeg indfanget 3 meget flotte, broderede postkort. Der var mængder af skønne ting og sager, man kun kunne gå og blive inspireret og glad i låget af at gå og kigge på.

Jeg fik uddelt nogen visitkort fra Spindeforeningen og var rundt i forskellige boder for at gøre reklame for foreningen. Jeg håber og tror på, denne messe kan give os nogen flere medlemmer. Jeg fik (naturligvis) også sludret med en masse forskellige mennesker, bl.a. mødte jeg Sus og Connie - jeg fik en lang snak med Hanne Pjedsted, som i sin tid sad i bestyrelsen for Djurs Håndarbejdsskole, Jeanette havde valgt at lægge vejen forbi Vissenbjerg, så vi fik også en hyggelig sludder og jeg mødte såmænd også Anne Mette Buelund, som jeg kender fra Spindetræf i Ølufvad. Jo, og så var jeg naturligvis i hyggeligt selskab med mine forældre meget af tiden, og eftersom ingen af os sparer på stemmebåndet, gik snakken lystigt.


Sidst men ikke mindst skal jeg naturligvis også lige vise jer, hvad jeg (bl.a.) fik med hjem fra Vissenbjerg. Bare lige, så I ikke tror, jeg kører hele den lange vej for ikke at købe noget!!!!! Jeg vidste allerede hjemmefra, jeg ville have fat i nogen af Birthes silkehankies, dem glæder jeg mig meget til at spinde. Og Mariannes, som de farvede BFL-fibre midt i billedet er blevet døbt, måtte jeg også bare have med hjem. Desuden købte jeg garn til Myaki (jeg har set modellen på Kirsten, og sådan een vil jeg osse bare have!!), silketvist til at karte sammen med noget lækker uld og noget fint effektgarn i mørk, mellem og lys rosa blev det også til. I forgrunden ses en BRANDFLOT turkis kaninskind - det kunne jeg simpelthen ikke gå forbi. Jeg har aldrig prøvet at sy i kaninskind før, men jeg glæder mig meget til det. Desuden blev det til et bundt sort papirgarn fra Tingvad Vævegarn og Interiør, nogen udgaver af Vävmagasinet fra sidste år samt Prudence Mapstones Freeform-bog oversat til dansk. Ja, og så har jeg ikke vist det hele; men dette er i hvert fald det meste. Jeg havde jo også medbragt en indkøbsseddel til Kartehuset fra min kære søster - jeg fik det meste med mig og resten sender de.....

Jeg har kun ros til arrangørerne af Vissenbjerg-messen, der var absolut ingen panik nogen steder, god plads det meste af tiden, og i spiseteltet gik det nemt og smertefrit med at få lækker mad. Gør, hvad I kan for at komme afsted til dette arrangement næste år - det er virkelig en god oplevelse!!

2 comments:

strikkeforsker said...

Hov var du også på messen?
Det var en god oplevelse, jeg røg heldigvis kun i vandet hos GoKnitting.
Sjovt nok overdængede foreningens webheks mig med visitkort, da jeg besøgte hendes bod ;-)

Unknown said...

Hej Ulla.

Jep, jeg kom, jeg så og jeg KØBTE!!! En skam, vi ikke mødtes; men det må vi så bare have tilgode til en anden gang, ikke?? Og sæføli skal du da være med i Spindeforeningen, ikke sandt?? Håber, du befinder dig vel her til lands, på trods af blæsevejr osv.

Kærlig hilsen Karin