Thursday, March 8, 2007

Farver og filt

Jeg var heldig igen idag at få en dejlig pakke med posten. Denne gang indeholdt den dette meget smukke uld, som en farve-kollega har lavet til mig. Vi udveksler af og til en portion fibre, denne gang fik jeg disse 500 smukke gram bluefaced leicester-uld. Jeg glæder mig meget til at komme igang med at spinde dem!



Disse fibre er nogen, jeg selv har indfarvet. Det er 50% merino og 50% silkefibre, og jeg vil bruge dem til noget filt af een eller anden art. Noget, jeg kan tage på....... altså noget i stil med et sjal, en trøje, en poncho eller måske noget helt fjerde????? Det kan også gå hen og blive en mellemting mellem alt og intet - jeg ved det ikke, før det er færdigt. Men jeg har planer om at filte nogen dele, spinde noget garn og så samle hele molevitten på een eller anden spændende måde. Lidt perler og noget maskinbroderi (frihånds - med en stoppetrykfod vel at mærke, det er SÅ sjovt at lave) skal der altså også være plads til. Indtil videre ligger det hele sådan set temmelig løst; men jeg tror på, der kommer et eller andet sjovt ud af det. Resultatet skulle gerne hænges på damen, når hun drager til Rinkenæs Ungdomsskole for at deltage i årets spindetræf på søndag - læs mere herom her



Her ses foreløbig de 3 filtede stykker, der hænger til tørre i min kælder. Farverne er ikke helt korrekte, de er mere "påfugle-agtige" end billedet her vidner om. Jeg glæder mig enormt til at komme videre med projektet - det skal nok blive sjovt!!

No comments: