Friday, July 27, 2007

Båndvæven er blevet støvet af......


.......og jeg er i fuld gang med at lave stropper til nogen allerede færdigvævede håndklæder og viskestykker. For det er jo meget godt at have både det ene og det andet liggende; men det skal jo også lige gøre færdigt, sømmes op osv.

Det er første gang, jeg har gang i denne båndvæv, som jeg købte for efterhånden NOGEN år siden af en dame i København, der ville sælge alt hvad hun havde af fiberrelaterede ting. Det resulterede i en PROPFYLDT skoda, for hun havde både en klapvæv og en rok samt en HEL MASSE tilbehør af diverse arter. F.eks. scorede jeg også en stor farvegryde og denne båndvæv samt en masse garn...........
Det er sjovt at båndvæve - nemt at sidde med er det også, så jeg tror nok, jeg vil kunne få fabrikeret nogen meter til stropper om aftenen, når jeg skal være lidt social sammen med Søren. Ellers sker det jo rigtig tit, at vi sidder hver for sig her i huset. Ikke at der er noget i vejen med det - vi trives begge helt fint med det; men indimellem er det nu også meget rart at sidde og snakke hyggeligt sammen!!

Så kommer endelig et billede af mit svampefarvede garn, nærmere betegnet er det BFL-garn bejdset med alun og farvet med sortfiltet netbladhat. Farven er blevet ret diffus i det, jeg havde ikke rigtig svampe nok i gryden til disse 200 g garn. Men pyt, det kan jo altid komme i et indigo-dyp engang!!

Sidst, men absolut ikke mindst, er jeg igang med at spinde mit "plet-farvede" uld på een af mine nye håndtene. Oh, det er en fryd at stå og arbejde med sådan en ten, det kan ikke anbefales varmt nok!!!! Men.................. der bliver lige en mindre ændring af den plan, som lød på en hvid trend og dette garn som islæt. For der er indtil videre ikke en ENESTE hvid plet i garnet (jeg har været ALT for gavmild med farven!!). Så jeg vil nu i stedet sætte en farvet trend op af een eller anden art - farven har jeg ikke besluttet mig for endnu - det afhænger 100% af, hvad kælderen byder på. Ikke, at der ikke er muligheder nok, for det er der så afgjort, jeg skal bare lige bestemme mig. Nærmere herom, når beslutningen engang bliver taget. Indtil videre spinder jeg bare videre på islættet, og så skal inspirationen såmænd nok komme!!!!

No comments: