Tuesday, January 15, 2008

Stropper, garn og Cobblestone.

Så er der 2,3 m stropper til viskestykker klar til brug. Stropperne har jeg vævet på min båndvæv, og det er både nemt og sjovt at lave stropper. Nu mangler jeg så bare viskestykkerne!! Men først skal jeg have lavet 3 stolaer mere - trenden hertil sidder nemlig klar på væven!
Og mængden af færdigspundet moskus/silke-garn stiger da også støt - langsomt men støt. Jeg er nu oppe på 109 g ialt. Hmmmmmm, gad vide om jeg nogen sinde bliver færdig med at sortere de ialt 300 g moskusuld???? Nå; men det haster jo ikke, så nu kan jeg med god samvittighed lukke kassen med det færdige garn samt resten af den fiberblanding, der allerede ER klar til spinding og spolen med den sidste rest garn på og gå videre til andre projekter. Så kan jeg tage kassen frem igen, engang når jeg lige synes, jeg har tid og lyst til det og fortsætte mit evighedsprojekt!

Sørens Cobblestone skrider også godt fremad. Jeg er over halvvejs på det første ærme, og det er jo et dejligt "socialt" strikketøj, så det bliver til noget, når jeg sidder i stuen og hyggesnakker med Søren om aftenen. Og så kan HAN jo også se, det ikke kun bliver ved snakken med den trøje.


4 comments:

Birthe P said...

Karin, det moskus/silke-garn er bare for smukt! Wau.. Det minder mig om at jeg har en lille portion liggende som skal "afhåres".. Mon jeg nogensinde får det gjort??
Knus fra Birthe

Unknown said...

Ja Birthe, det gør du sikkert; men det tager LAAAAANNNNNNNNG tid. Og det er død-kedeligt. God fornøjelse med det - det færdige resultat er nemlig ikke sådan at kimse af. (Og så strækker man jo fibrene lidt ved at bruge 50% moskus og 50% silke)

Anonymous said...

Hej Karin!

- Long time no seeing.... ;-)

Så var det jo rigtig hyggeligt at opdage, at man kan finde dig her!

Håber, at alt er vel hos dig, - jeg kan da se, at du både strikker og spinder.... ;-)

Og tillykke med det nye badeværelse, - det ser jo også rigtig godt ud ! :-)

K.h.
Susanne fra Agerskov

Unknown said...

Hej Susanne.
Nej, hvor fedt at høre fra dig igen. Det er bare SÅ længe siden sidst!! Håber vi mødes igen engang - hvem ved hvor??? Og tak for de pæne ord - vi er også rigtig glade for vores "nye" badeværelse.
Knus fra Karin