Tuesday, May 20, 2008

En vellykket Uldfestival

Så er jeg omsider ved at være på plads igen efter weekendens helt fantastiske Uldfestival i Saltum. Bilen er tømt, og jeg er så småt ved at "lande" igen. Det var ikke ret mange billeder, jeg nåede at få taget - der var virkelig travlhed både på standen og i sommerhuset, hvor vi var 4 fra Spindeforeningen, der overnattede. Og selvom vi havde travlt med at ekspedere kunder, tale med kommende medlemmer af foreningen osv. osv. i løbet af dagen, havde vi alligevel gang i rokkene lørdag aften. For jeg nægtede pure at have slæbt rokken med, møjsommeligt at have proppet den i bilen, der var GODT fyldt i forvejen for så ikke engang at få den pakket ud i løbet af weekenden. Og det blev da også til nogen meter garn, for vi var et par stykker, der ikke rigtigt kunne blive snøvlet i seng lørdag aften - ikke sandt Kirsten?Her et par af rokkene opstillet og klar i det hyggelige sommerhus.
Der blev produceret CD-håndtene, der skulle fungere både som spindekit og som reklame for Spindeforeningen fredag aften. Jeg havde da regnet med, der var RIGELIGT; men jeg blev klogere. Allerede lørdag eftermiddag blev der meldt udsolgt fra Spindeforeningens stand!! Et hold blev sendt ud for at lede efter CD´er søndag; men der var desværre ingen at købe. Så har vi lært dét!!
Her et enkelt glimt fra min stand - der blev tømt GODT ud i varerne, må jeg sige. Og jeg fik sludret med en MASSE kendte ansigter, fik hilst på nye medlemmer af Spindeforeningen, fik sat ansigt på bl.a. Liselotte, som jeg som så mange, mange andre kun kendte fra Nettet; men som jeg nu heldigvis har mødt i levende live - dejligt! Tak til alle I, som lagde vejen forbi min stand - det var hyggeligt at sludre med jer!
Jeg var heldig i år igen!! Jeg stod lige overfor Cathrine Collart, der som altid havde et bord, der BUGNEDE af fristelser. Jeg nåede heldigvis at få plyndret Cathrines bod lidt;-)) Det er altid rart at få gode gaver med hjem. Og min samling af keramik skal vel også udvides lidt engang imellem. Det blev den heldigvis, og der venter mig lidt endnu; men Cathrine skal lige have lavet det først.
Også Birthe Sahl havde en bod i år igen - hun sælger de mest vidunderlige knapper, brocher og lignende sjals-lukketøjer.
Der var MASSER af andre, meget flotte boder; men jeg nåede simpelthen ikke rundt med mit kamera. Ikke alle var lige vilde med at blive fotograferet - det kan undre mig meget, når man ved, hvor stor reklame-værdi Nettet har nu om dage. Men det er naturligvis op til den enkelte!
Jeg kan i hvert fald KUN opfordre alle med blot den mindste smule i uldent håndværk til at troppe op i Saltum til næste års Uldfestival - det er en helt fantastisk oplevelse. Og festivalen vokser sig større endnu, er jeg helt overbevist om.

2 comments:

Liselotte said...

Det var alletiders oplevelse at være deroppe igen i år. Et fantastisk arrangement, synes jeg.

Jeg var rigtigt glad for at få hilst på dig, Karin :-)

Unknown said...

I lige måde Liselotte. Og du har fuldkommen ret - det ER et fantastisk arrangement, der er vokset BETYDELIGT i løbet af de første 2 år. Hvad kan det mon ikke gå hen og udvikle sig til?