Thursday, May 8, 2008

Indfarvning af stof

Så har der igen-igen været gang i kemikalie-farvningen på Kornvangen. Her ses et billede fra mit bord i kælderen, når der er gang i farvningn.

Dette er mit første forsøg udi fremstillingen af stempler til stoftryk. Der skal arbejdes videre med alternative materialer osv.; men dette stempel er da blevet brugt idag.


Og her et nærbillede af det jersey-stof, som lige nu ligger i ovnen. Jeg kan næsten ikke vente med at få fri imorgen og komme hjem i en fart, for først dér kan jeg få afsløret, om det nu også er blevet godt nok til jeg gider sy T-shirten. Men...................mon dog ikke jeg godt gider det? Hvis den bliver ok, skal jeg have den på til 60-års fødselsdag på mandag. Hvis ikke.........tja, så får jeg måske lidt halvtravlt, for så skal jeg da have fundet på et alternativ. Nå, foreløbig nøjes jeg med at se frem imod dagen imorgen omkring kl. 15!

P.S. Og så FATTER jeg iøvrigt ikke, hvorfor jeg aldrig før er kommet i tanker om at farve mit eget stof. Tænk, at det skulle tage SÅ mange år at regne den fidus ud!

No comments: