Wednesday, January 28, 2009

Koncentreret indsats

2 Læsø-plaider, en ulden poncho at klippe efter, en symaskine og en saks samt et par timers koncentreret indsats her i eftermiddag giver 2 uldne ponchoer. Een til mig og een til søsteren, som har stået for indkøbet af tæpperne. Og lige til orientering runder jeg posthuset imorgen med en pakke, der bl.a. indeholder både den nye og den gamle poncho;-))

Jeg kunne ikke modstå fristelsen til at strikke forsøgsgarnerne op, så strikkemaskinen kom lige i sving. Det ER nu rart at have den stående, når man gerne HURTIGT vil se et garn strikket op. Og man har jo også mulighed for at strikke garnet op, FØR man begynder at farve på det. Det giver helt andre variationer i indfarvningen.
Jeg er godt tilfreds med begge indfarvninger - især den limegrønne tiltaler mig meget. Så denne farvemetode vil jeg fortsætte med at anvende - blot med både disse og andre farver på garnerne.
Det går også jævnt godt derudaf med rundpinds-strømperne, dog måtte jeg lige holde en lille strikkepause af og til under gårsdagens håndbold-kamp. Jeg blev simpelthen FOR svedig i hænderne ind imellem. Men det endte jo altsammen godt, og mine strømper ser også fine ud. Faktisk skal jeg om ikke ret mange omgange igang med hælene - det bliver spændende.

2 comments:

Silkemor said...

Ihh, ALTSÅ Karin, hvor er de limegrønne bare FANTASTISKE:-) Men jeg er jo også en "grøn" pige he he. Men de røde er også fine. Jeg glæder mig til du får sat den grønne til salg.
Og jeg glæder mig til vi ses til GF.
Knus fra Kirsten

Unknown said...

Ha - jeg VIDSTE, du ville være vild med dem, Kirsten!! Og de er nu lagt ud på min hjemmeside;-))