Thursday, March 26, 2009

Mit strømpegarn er færdigt!!

Her ses strømpegarnet på spolen på den elektriske rok. Jeg har forsøgt at spinde tråden så tynd som muligt og navajotvundet den for at bevare de glidende farveskift intakte. Løbelængden er ca. 2150 m/kg. Og fiberblandingen er BFL/mohair (70/30).
Og her beviset på jeg ikke behøver at hoppe på 1 ben, når jeg altså engang får strikket mine sokker;-) Jeg har planer om at grave en opskrift frem med start ved tåen. Så får jeg brugt mest muligt af mit garn.


2 comments:

Bloggspinner said...

Det blir nok nydelige sokker av dette garnet. Jeg så den elektriske rokken din på et bilde ett eller annet sted. (Husker ikke hvor) Skikkelig original utgave av en rokk var det. Har du laget den selv?

Unknown said...

Nej, det er min far, der er ophavsmand til rokken. Den er lavet med Ashford jomfruer og ten, og resten har han så sat sammen. Han har kigget meget på en Ashford Traditional med hensyn til højde osv.
Du har nok set billeder enten på Spinnerens Hjem eller i mit Webshot-album;-)
Og jeg ER faktisk igang med at strikke sokkerne, der får nogen ret brede striber.