Thursday, July 31, 2008

Fødselsdag og strikketøj

Når man bliver så gammel, som jeg lige er blevet, har man ikke det store behov for at der bliver gjort specielle anstalter i den anledning. Dagen forløb endog meget stille og roligt, der var kun 1 enkelt kollega, der lykønskede mig, de øvrige havde intet opdaget. Og hjemme var der heller ikke vild festivitas. Men der kom hilsener med posten, og der var også nogen, der tidligere havde besøgt os, der havde allieret sig med Søren, som havde gemt en pakke til mig - dejligt!! Jeg fik bl.a. nogen FEDE fåre-knapper samt en KnitPicks-strikkepind og tilhørende wirer. Herlige gaver, må jeg sige!
Desserten ses også på billedet her, jordbær og vindruer med lækker råcreme til. Her i huset har vi ikke salmonella-forskrækkelse, så jeg laver stadig både is, koldskål og råcreme med vores egne æg. Jeg ved dog også med mig selv, at SKULLE uheldet være ude, så vil det være helt og aldeles slut med at lave den slags lækkerier med ubehandlede æg.

Det igangværende strikketøj ses herover - det er en cape fra bogen Vintagestrik og fashion. Capen er nem at strikke, jeg laver den i noget garn fra lageret (!!), nemlig en lyserød kidmohair fra Stof2000 erhvervet for længe siden for en ret billig penge. Og det er ædeltræspindene, der bliver brugt til det projekt, str. 4½. Capen er IKKE tiltænkt mig selv, jeg er ikke helt sikker på, den lyserøde nuance vil være alt for god. Men der er folk i min bekendtskabskreds, som en sådan cape vil klæde helt fantastisk!!

1 comment:

Annie said...

Et temmeligt forsinket, men alligevel STORT tillykke med fødselsdagen!