Friday, July 11, 2008

Ny indfarvning

En ny farveholdning har set dagens lys! Den er holdt i lutter grønne nuancer, afledt af Spindeforeningens Skov-tæppe samt mit løfte om at spinde kantgarnet til dette tæppe. Indfarvningen her blev så ikke lige brugt til mit bud på en firkant; men jeg skal bruge det til et ANDET tæppe, se forrige indlæg. Fibrene er shetlandsfibre, og foreløbig har jeg bare lige gang i prøveindfarvningen. Jeg laver nye prøver på 100 g fibre ad gangen - der ER jo ret beset ingen grund til at stå og farve et helt kg, hvis nuancerne så ikke bliver, som jeg lige synes, de skal være. Ikke fordi fibrene så er ubrugelige, slet ikke; men det ville måske nok være en anelse skørt. Men nu blev denne indfarvning så altså "tilfældigvis" lige i øjet, og det er bare rigtig fedt!!!
Jeg har delt min indfarvede top og har spundet den ene halvdel "lige ud af landevejen" fra den ene ende til den anden.

Den anden halvdel har jeg kørt gennem kartemaskinen. Til venstre ses fibrene, når de kun har været 1 gang gennem maskinen, til venstre ses et færdigt bat - fibrene er kartet 4 gange. De er stadigvæk ikke 100% jævnt blandet; men hvad er iøvrigt nogensinde 100% blandet her hos mig??? Nej vel, og der er ingen som helst grund til at lave om på det!!!!!! Men udtrykket er i hvert fald forholdsvis ensfarvet - lige, hvad jeg er ude efter til dette projekt. Nu skal de 2 bats nemlig spindes til en tråd, som jeg så kan tvinde sammen med den ovenfor viste, så garnet kommer til at stribe; men med nogen bløde overgange.

Når jeg lige får tid engang, kommer den nye farveholdning naturligvis til salg på min hjemmeside;-))

4 comments:

Birthe P said...

De farver er super-flotte! Og shetlandsuld oven i købet.. Jeg kunne personligt godt finde noget at bruge et kilo af den slags til! ;-)

Anonymous said...

Øj nogle herlige, sprøde farver.

Dejligt at se, at du ikke lave om på den kulørte stil :)

Annie said...

Dét er jo skovtroldefarver lige efter mit hovede :o)

Anonymous said...

Skønne farver - lige så fristende som kagen :P