Monday, January 22, 2007

Jeg har farvet silke




Dette er 100 g hjemmefarvet silke, som den slags nu engang ser ud, når det har været i et farvebad. Smukt i farven, javist; men for en håndspinder ser det mildest talt ikke særligt tiltalende ud sådan ved første øjekast...........

Men se så det øverste billede......... her har jeg "rusket" silken og vupti er den bare blød, lækker og LIGE til at gå til. Farven er ikke heeeelt rigtig; men sådan er det jo med lyset, kameraet, en ikke alt for rutineret fotograf osv. osv. Den er mere grålig i tonerne; men pyt - det viser bare, at man af og til er nødt til at lette sig fra computeren og komme ud i "det virkelige liv", hvor tingene ser "rigtige" ud.
Silken skal forresten spindes tyndt og navajotvindes, for derefter at blive sendt til en kunde, der skal bruge den som islæt i et tørklæde. Bliver det måske flot??? Tjaaaaa, jeg tror det faktisk. Jeg kunne såmænd gå hen og få lyst til at prøve at gøre denne kunde kunsten efter. Og det skulle jo ikke være så problematisk, bortset fra der allerede SIDDER noget på væven, at jeg ikke har noget færdigspundet silke liggende og iøvrigt har 100-vis af ideer til ALT MULIGT til at rumle rundt i hovedet!!!!!!!!

No comments: