Friday, January 19, 2007

Resultatet af en miniferie på Sjælland

Dette kan man få ud af at tage på en 3-dages miniferie hos sin søster. I hvert fald, hvis søsteren er min!!!!!! Udover at have lænset Panduro Hobby for varer - min søsters kæreste mente godt, de kunne lukke butikken resten af året p.gr.a. velstand (!!), nåede vi at lave en god portion håndarbejde. Øverst ses den babytrøje, jeg begyndte på ved denne blogs opståen - det var godt, jeg havde taget det strikketøj med, for det blev IKKE på tirsdag, jeg skulle blive bedstemor for 2. gang men derimod i går aftes. Maja er blevet mor til endnu en lille pige - vi skal ind og se hende og forældrene i eftermiddag -jubiiiiiiiii!
Til venstre ses begyndelsen af den top, jeg har købt via Nettet - den er nem at strikke - mønsteret er forklaret udførligt, og man kan bare strikke derudaf - og garnet er herre-lækkert at sidde med. Den kan jeg ret hurtigt blive færdig med, medmindre der indløber ordrer på andre ting - så bliver mine private projekter jo altid rangeret ud på et sidespor.
Til højre for toppen ses et par børne-spiralsokker, strikket i HP´s baby og hosegarn. Det er en lækker kvalitet, synes jeg, og så er det jo en fordel for børnefamilier at skidtet kan proppes i vaskemaskinen. Dette par er en gave til en bekendt, der lige er begyndt at arbejde igen efter endt barselsorlov.
Nederst i billedet ses en bunke moskusuld....... Jeg havde en lille bunke med over til min søster, så hun kunne se og ikke mindst mærke på ulden. Men jeg tror, det gik op for hende, hvorfor moskusuld er HERRE-DYRT!!!!!!! Vi havde ikke sorteret ret mange gram, før hun liiiiiige skulle ud og lave varm kakao til os. Det er altså et kæmpearbejde at få sorteret dæk-hårene fra, og jeg lover hermed højt og helligt, at jeg ALDRIG køber moskusuld igen. Nu glæder jeg mig foreløbig bare til at få sorteret dét, jeg allerede har investeret i, få det kartet sammen med morbærsilke og få hele molevitten spundet til et tyndt, 2-trådet garn, der med tiden skal bruges til et sjal. TIL MIG SELV, hvis nogen skulle være i tvivl!!

Og så lige til noget lidt andet...... I et af de forrige indslag omtaler jeg noget freeform hækling og strik. Disse lapper skulle gerne blive til en taske. Jeg synes, det er en rimelig nem måde at anvende disse første lapper på - jeg kan fæstne lapperne til et stykke rive-vlies for senere at samle hele molevitten til en taske og sætte et ordentligt foer i. Men jeg vil nu også prøve at lave noget beklædning af een eller anden art med disse teknikker. Det er simpelthen så sjovt at freeforme-hækle og -strikke. Man bliver aldrig træt af det, for stykkerne skal være temmelig små, og man skifter hele tiden teknik og garntype og -farve. Det er sådan et projekt, der konstant varierer, hvilket tiltaler mig umådeligt meget.


No comments: